IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

پرده‌برداری OpenAI از GPT-4o؛ مدلی سریع‌تر، تعاملی‌تر و رایگان برای همه کاربران ChatGPT

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir openai gpt 4o
مجموعه OpenAI که پیشرو‌ترین آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی است، به تازگی آخرین پیشرفت خود را در فناوری هوش مصنوعی به نام GPT-4o معرفی کرده است.

این جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین مدل بوده و نشان دهنده یک جهش رو به جلو در حوزه هوش مصنوعی مولد است، زیرا توانایی کار در حوزه صدا، بصری و متنی برای تعاملات در لحظه را دارد.

این اعلامیه که در روز ١٣ ماه می ٢٠٢٤ اعلام شد، لحظه‌ای مهم در تکامل تعامل انسان و رایانه است و نگاهی اجمالی به آینده‌ای را ارائه می‌کند که در آن هوش مصنوعی می‌تواند ورودی‌های چندوجهی را با سرعت و کارایی بی‌سابقه درک کرده و به آنها پاسخ دهد.

مدل GPT-4o که به دلیل توانایی‌های فراگیرش در موارد احساسی، «omni» نامیده می‌شود، برای پردازش هر ترکیبی از ورودی‌های متن، صدا و تصویر طراحی شده است و پاسخ‌هایی را در نوع خود ایجاد می‌کند.

این‌رویکرد چندوجهی اجازه می‌دهد تا یک تجربه کاربر طبیعی‌تر و شهودی‌تر، و تقلیدی از تعاملات شبیه انسان ایجاد نماید.

یکی از قابل توجه‌ترین پیشرفت‌ها، زمان پاسخگویی مدل به ورودی‌های صوتی است که می‌تواند به سرعت ٢٣٢ میلی ثانیه با میانگین ٣٢٠ میلی ثانیه برسد.

این سرعت با زمان پاسخ انسان در مکالمه قابل مقایسه است و استاندارد جدیدی برای ارتباطات هوش مصنوعی بلادرنگ و در لحظه ایجاد می‌کند.

علاوه بر سرعت چشمگیر، GPT-4o برای کارایی و مقرون به صرفه بودن مهندسی شده است. این عملکرد با نسخه قبلی خود، GPT-4 Turbo، در متن و کد انگلیسی مطابقت دارد در‌حالی‌که به طور قابل توجهی در حوزه متن در زبان‌های غیر انگلیسی بهبود می‌یابد.

علاوه بر این، در حالی این مدل به این دست شاهکار‌ها دست می‌یابد که در API بالغ‌بر ۵٠٪ ارزان‌تر است، و آن را به گزینه‌ای در دسترس‌تر برای توسعه‌دهندگان و مشاغل تبدیل می‌کند. این مدل همچنین دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای در درک بصری و صدا است که از مدل‌های موجود در این حوزه‌ها بهتر عمل می‌کند.

توسعه GPT-4o اوج دو سال تحقیق اختصاصی و بهبود کارایی در هر لایه از استک هوش مصنوعی است.

تعهد OpenAI به پیشبرد مرز‌های یادگیری عمیق (Deep Learning) منجر به مدلی شده است که نه‌تنها در کاربرد عملی برتر است، بلکه به طور گسترده‌تری نیز در دسترس است. به طور‌کلی، قابلیت‌های GPT-4o به طور مکرر در حال گسترش هستند و دسترسی گسترده به زودی شروع می‌شود.

قابلیت‌های نوشتاری و تصویری GPT-4o قبلا در ChatGPT ادغام شده‌اند، این مدل در سطح رایگان و برای کاربران پلاس با محدودیت‌های پیام تا ۵ برابر بیشتر در دسترس است.

مایکروسافت همچنین GPT-4o را به کار گرفته و در دسترس بودن آن بر روی هوش مصنوعی Azure را اعلام کرده است. این ادغام در سرویس Azure OpenAI به مشتریان اجازه می‌دهد تا با پشتیبانی اولیه از ورودی‌های متن و تصویر، قابلیت‌های گسترده مدل را در پیش‌نمایش بررسی کنند.

همکاری بین OpenAI و مایکروسافت بر پتانسیل GPT-4o برای متحول کردن بخش‌های مختلف، از خدمات مشتری پیشرفته و تجزیه‌و‌تحلیل پیشرفته تا نوآوری محتوا تاکید می‌کند.

توانایی این مدل برای ترکیب یکپارچه متن، تصاویر و صدا، تجربه کاربری غنی‌تر و جذاب‌تری را در طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها نوید می‌دهد.

با نگاهی به آینده، معرفی GPT-4o فرصت‌های زیادی را برای کسب‌و‌کار‌ها و توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند. توانایی پیشرفته آن برای رسیدگی به کوئری‌های پیچیده با حداقل منابع می‌تواند منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه و بهبود عملکرد شود.

همانطور که OpenAI و مایکروسافت به پرده‌برداری از قابلیت‌ها و یکپارچگی‌های بیشتر ادامه می‌دهند، آینده هوش مصنوعی مولد روشن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

با GPT-4o، بشر یک گام به تحقق پتانسیل کامل هوش مصنوعی در افزایش تعامل انسان و رایانه و ایجاد فناوری در دسترس، کارآمد‌تر و شهودی برای کاربران در سراسر جهان نزدیک‌تر شده است.

برچسب ها: GPT-4 Turbo, omni, GPT-4o, یادگیری عمیق, Generative Artificial Intelligence, هوش مصنوعی مولد, Generative AI, GenAI, OpenAI ChatGPT, ChatGPT-4, OpenAI, ChatGPT, Deep Learning, Artificial Intelligence, Policy, AI, Azure, cybersecurity, Microsoft, جاسوسی سایبری, مایکروسافت, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل