IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

دانلود و استفاده رایگان VMware Workstation Pro برای کاربران macOS، لینوکس و ویندوز

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir vmware workstation pro is now free to use 1
مجموعه VMware نرم‌افزار ماشین مجازی حرفه‌ای خود را برای استفاده در ویندوز، macOS و لینوکس جهت استفاده شخصی، رایگان کرده است.

این تغییرات به این معنی است که می‌توانید VMware Workstation Pro 17 را دانلود کنید و بدون کد لایسنس یا هزینه اشتراک مداوم، در ویندوز و لینوکس از آن استفاده کنید. همچنین کاربران macOS می‌توانند به‌جای آن VMware Fusion Pro 13 را رایگان دانلود، نصب و استفاده کنند.

نرم‌افزار مجازی‌سازی مانند VMware به شما این امکان را می‌دهد سیستم‌عامل‌های Guest را روی یک سیستم عامل میزبان اجرا کنید، که اغلب با یکپارچه‌سازی یکپارچه سیستم مانند محتویات کلیپ‌بورد مشترک، کشیدن و رها کردن فایل‌ها و غیره، و پشتیبانی سخت‌افزاری مانند شتاب GPU همراه است.

چنین برنامه‌هایی اجرای ویندوز را در داخل اوبونتو به‌جای بوت دوگانه، و همچنین سایر توزیع‌های لینوکس، BSD (نه از نوع ویندوز) و غیره را آسان می‌کنند. راحت، کارآمد، و با انزوا، ایمن نیز می‌باشند.

مجموعه Broadcom، که VMware را در سال ٢٠٢٣ خریداری کرد، در یک پست وبلاگی می‌گوید که این ابزار‌های گران‌قیمت را برای استفاده شخصی رایگان می‌کند تا "ارزش دائمی و پایدار برای مشتریان خود و به‌طور‌کلی برای جامعه VMware ارائه کند".

مجموعه VMware می‌گوید: "کاربران روزمره که خواهان یک آزمایشگاه مجازی روی رایانه مک، ویندوز یا لینوکس خود هستند، می‌توانند این کار را به سادگی با ثبت نام و دانلود بیت‌ها از پورتال دانلود جدید واقع در support[.]broadcom[.]com به‌صورت رایگان انجام دهند".

اگر برای اهداف "تجاری" از این برنامه استفاده شود، همچنان برای Fusion Pro و Workstation Pro به اشتراک پولی نیاز است. اما از آنجایی که هیچ نیاز محدودکننده‌ای وجود ندارد، نظارت درون برنامه‌ای، یا هر محدودیت ویژگی دیگری برای سنجش اینکه این استفاده در چه راستایی است، به صداقت کاربر منوط می‌شود.

هنگامیکه صحبت از نرم‌افزار ماشین مجازی برای لینوکس می‌شود، گزینه‌های متن باز دیگری نیز وجود دارد. Oracle VirtualBox بهترین گزینه شناخته شده است، در‌حالی‌که GNOME Boxes یک نمای کاربرپسند برای فناوری مجازی‌سازی قدرتمند KVM و QEMU ارائه می‌دهد.

takian.ir vmware workstation pro is now free to use 2
با این اوصاف، VMware Workstation Pro دارای چندین مزیت بیشتر در قیاس با سایرین است، مانند شبکه‌های قابل تنظیم از‌جمله پشتیبانی VLAN، چندین کارت شبکه مجازی و ابزار‌های شبیه‌سازی شبکه، اسنپ‌شات، شبیه‌سازی آسان، و قالب‌های ماشین، ویژگی‌های اتصال از راه دور و غیره.

لازم به ذکر است که مجازی‌سازی برای اوراکل (که در بسیاری از صنایع و زمینه‌های مرتبط حضور فعال دارند) یک چالش جانبی است، اما در ۲۵ سال گذشته تنها تمرکز اصلی بر VMware بوده است.

البته، اینکه آیا می‌خواهید از VMWare Workstation Pro نسبت به سایر گزینه‌ها استفاده کنید، به شما بستگی دارد. ما از آن دفاع نمی‌کنم، فقط به‌کاربران گفته می‌شود که این نرم‌افزار اکنون به‌صورت "رایگان" در لینوکس، ویندوز و macOS در دسترس است.

دریافت VMware Workstation Pro
برای دانلود VMware Workstation Pro 17 برای لینوکس، باید برای یک حساب Broadcom ایجاد کنید، سپس وارد صفحه پشتیبانی خاص شوید، شرایط و قوانین را بپذیرید، روی لینک دانلود کلیک کنید، سپس اطلاعات «trade compliance» را قبل از شروع دانلود وارد کنید.

در لینوکس، نصب کننده ورک‌استیشن VMware یک فایل .bundle است. به شکلی غیر معمول و به طور موثر یک اسکریپت shell به باینری‌های داخل لینک می‌شود. آن را به طور کامل دانلود کنید سپس به باندل اجازه اجرا بدهید. سپس آن را به‌صورت روت از ترمینال اجرا کنید تا نصب شود.

پس‌از‌آن، مراحل را همانطور که می‌بینید طی کنید و مطمئن شوید که گزینه "من می‌خواهم مجوز VMware Workstation Pro 17 را برای استفاده شخصی به‌کار ببرم" را بررسی کنید و از پذیرش سایر موارد خواسته نشده، خودداری کنید.

برچسب ها: KVM, QEMU, GNOME Boxes, Oracle VirtualBox, VMware Fusion Pro, VMware Workstation Pro, Broadcom, Linux, لینوکس, اوبونتو, macOS, اوراکل, Oracle, cybersecurity, VMware, windows, ویندوز, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل